HOFFER, s.r.o.
Autorizovaný predaj a servis Mitsubishi Motors


PICK-UPY MITSUBISHI OSLAVUJÚ ŠTYRIDSAŤ ÚSPEŠNÝCH ROKOV

Máme tu rok 1978 a svet sa mení. Do arkádových hier po celom svete prenikajú vesmírne invázne armády a začína prekvitať svet videohier. V Japonsku sa buduje prvá automatizovaná sieť pre mobilné telefóny a do kín vstupuje Superman.

Zákazníkom je predstavený ešte jeden produkt, ktorý v nasledujúcich štyridsiatich rokoch napomôže k mobilite 4,7 miliónov ľudí - jednotonový pick-up od Mitsubishi.

Tento pick-up sa ľahko vysporiada so všetkými typmi ciest, kdekoľvek na tejto planéte. Jeho vývoj vychádzal z jednoduchého zadania - reagovať na dopyt zákazníkov po pick-upe, ktorý by dokázal ponúknuť mimoriadnu spoľahlivosť, odolnosť a užitočnú hmotnosť, ale súčasne aj ovládateľnosť, úžitkové vlastnosti, pohodlie a jazdné vlastnosti porovnateľné s klasickým osobným sedanom.

Prvé modely dostali príhodné označenie "FORTE", hoci do zahraničia vozidlo putovalo aj pod iným názvom, ako napr. L200, ktorý tomuto vozidlu zostal až dodnes. Model FORTE bol od začiatku konštruovaný tak, aby naplnil požiadavky na spoľahlivú dopravu osôb aj tovaru v náročných podmienkach.

Vývojári modelu FORTE mali za úlohu zabezpečiť užitočnú hmotnosť 1 tonu a súčasne zachovať dobrú ovládateľnosť, teda kombináciu robustnej spoľahlivosti, ľahkej manévrovateľnosti a pozoruhodnej nosnosti. Vozidlo si tak čoskoro získalo obľubu po celom svete, od zmrznutých pustín až po rozpálené púšte.

Mitsubishi Motors v snahe ponúknuť zákazníkom ešte širší akčný rádius využilo svoje skúsenosti s pohonom všetkých kolies a v roku 1980 tento modelový rad doplnilo o verziu 4x4. Týmto boli prakticky položené základy moderných vozidiel Mitsubishi 4WD, čo viedlo k vzniku modelov PAJERO / MONTERO a DELICA.
Pick-up, ktorý onedlho na mnohých trhoch získal označenie TRITON, mal reálny dopad aj na samotné podnikateľské aktivity Mitsubishi Motors. Platformy pre vozidlá prvej a druhej generácie sa vyrábali predovšetkým v závode Ohe spoločnosti Mitsubishi Motors.

Od modelu tretej generácie (1995) sa výroba sústredila do thajského závodu Laem Chabang, odkiaľ sa vozidlá vyvážali do celého sveta. V súčasnosti tu nájdeme vôbec najväčší výrobný závod automobilky Mitsubishi Motors s produkciou cca 400 tisíc vozidiel.
Pripomeňme si predchádzajúce generácie FORTE, TRITON a L200 - a nahliadnime aj do blízkej budúcnosti ....

1. generácia
september 1978

  • V Japonsku sa predstavil jednotonový pick-up "FORTE", ktorý sa začal vyvážať pod rôznymi názvami, ako napr. MITSUBISHI TRUCK a L200. V októbri nasledujúceho roka začal vývoz do Severnej Ameriky.
  • Jediným karosárskym prevedením bol "Single Cab" (dvojmiestna kabína). Pohon zabezpečovala benzínová jednotka s objemom 2,0 litra, resp. variant s objemom 2,6 litra pre Severnú Ameriku a motor s objemom 1,6 litra pre Japonsko a ďalšie regióny. Pre všeobecný export bol k dispozícii naftový motor s objemom 2,3 litra.

október 1980

  • Uvedenie priraditeľného pohonu 4WD

1. generácia

2. generácia
marec 1986

  • Kompletná modelová premena. Ponuka po novom zahŕňa tri rôzne typy karosérie: Single Cab, Club Cab a Double Cab; v prípade prevedenia Single Cab je možné voliť medzi kratšou alebo dlhšou karosériou. K dispozícii je nové pohonné ústrojenstvo 2WD a 4WD v kombinácii s benzínovým motorom s objemom 2,0 litra alebo 2,6 litra, resp. s naftovým motorom s objemom 2,5 litra (zvýšenie objemu z pôvodných 2,3 litra).

 máj 1991

  • Na Japonský trh je tento model uvedený pod označením "STRADA" (iba vo verzii Double Cab)

2. generácia

3. generácia
november 1995

  • V Thajsku je predstavený nový model pick-upu s označením "L200 STRADA".
  • Výroba sa sústredí do závodu MSC Thai Laem Chabang, odkiaľ je vozidlo vyvážané do celého sveta.
  • Pre exportné účely sú k dispozícii tri varianty karosérie: Single Cab, Club Cab a Double Cab. Pohon obstarávajú naftové motory s objemom 2,5 litra alebo 2,8 litra. Mechanizmus 4WD využíva pokrokový systém pohonu "Easy Select 4WD"

3. generácia

4. generácia
august 2005

  • V Thajsku je predstavený nový pick-up "TRITON". Následne po uvedení na trhu v Thajsku sa začal predaj v ďalších krajinách.
  • Tri rôzne karosárske prevedenia - Single Cab, Club Cab a Double Cab; pohon zabezpečuje novo vyvinutý naftový motor s objemom 2,5 litra alebo 3,2 litra s rozvodom paliva typu Common Rail. Pohonné ústrojenstvo 2WD alebo 4WD so systémom "Easy Select 4WD" alebo "Super Select 4WD.

4. generácia

5. generácia
november 2014

V Thajsku je predstavená 5. generácia. Nasledujú predaje na ďalších trhoch.
Tri karosárske prevedenia - Single Cab, dvojdverový Club Cab a Double Cab. Pohon zabezpečuje novo vyvinutý turbodiesel s objemom 2,4 litra MIVEC, turbodiesel s objemom 2,5 litra alebo benzínový motor s objemom 2,4 litra. Pohonné ústrojenstvo 2WD a 4WD s možnosťou voľby systému "Super Select 4WD-II", ktorý po novom používa elektricky ovládané priradenie pohonu všetkých kolies.

5. generácia

A budúci pick-up bude odhalený už čoskoro...

6. generácia

1. generácia FORTE / L200 (1978)

Možno pozorovať ohromný dopyt po malých pick-upoch v zámorí, najmä v Severnej Amerike, kde tieto vozidlá bežne slúžia na dochádzanie do školy či do práce aj na rekreačné účely.

Automobilka Mitsubishi Motors v septembri 1978 uviedla svoj prvý jednotonový pick-up pod názvom "Forte" a v októbri nasledujúceho roka ho začala vyvážať do Severnej Ameriky.

Samotný názov jednotonového pick-upu "FORTE" znamená v taliančine "silný". Prototypy absolvovali dôsledné skúšky odolnosti, ktoré prebiehali v masovom meradle v Severnej Amerike, Thajsku a Saudskej Arábii, aby výsledný produkt ponúkol požadovanú spoľahlivosť. V japonskom výrobnom závode Ohe a následne najmä v thajskom závode Laem Chabang bolo vyrobených celkovo 657 tis. vozidiel.

Štylistické stvárnenie sa inšpirovalo kompaktným sedanom "GALANT Σ" s jeho dlhou prednou časťou, spojlerom pod predným nárazníkom (v kategórii pick-upov vôbec prvýkrát) a štvoricou okrúhlych svetlometov. Pod kapotou modelu FORTE sa nachádzal benzínový motor s objemom 2,0 litra (resp. 2,6 litra pre Severnú Ameriku a benzínový motor 1,6 litra pre Japonsko a ďalšie regióny). Pre všeobecný export bol k dispozícii naftový motor s objemom 2,3 litra. K špičkovej jazdnej stabilite prispel široký rozchod predných kolies (1360 mm) a dlhý rázvor 2780 mm.

Forte aj ako úžitkové vozidlo ponúklo prepracovaný podvozok, teda kotúčové brzdy na predných kolesách, dvojité lichobežníky / vinuté pružiny vpredu, resp. listové perá a tuhú nápravu vzadu.

Na veľmi tichom interiéri mal podiel nekompromisný prístup k potláčaniu prejavov hluku, vibrácií a chvenia, ako napr. použitie dvojdielneho spojovacieho hriadeľa alebo veľkorysé nasadenie strategicky rozmiestnených tesniacich hmôt.

Automobilka Mitsubishi Motors efektívne využila niekoľkoročné skúsenosti s výrobou vozidiel Jeep a pridala aj novo vyvinutý priraditeľný pohon 4WD s rozdeľovacou prevodovkou a priamo spojenou nehlučnou reťazou. Použité riešenie sa odrazilo v potlačení hluku ozubených kolies a nižších výkonových stratách, čo dovolilo jazdu vysokou rýchlosťou po spevnených cestách.
Uvedené vozidlo poslúžilo ako predvoj modelov Mitsubishi Motors s pohonom 4WD, ako napr. PAJERO / MONTERO a DELICA.

2. generácia STRADA / L200 (1986)

V marci 1986 došlo ku kompletnej modelovej premene.
Exteriér priniesol vyberanú úpravu s novým prevedením masky chladiča a ďalšími menšími zmenami. Výsledné tvary dodali vozidlu robustný a moderný vzhľad pri zachovaní dobrej aerodynamiky.

Rozšírila sa ponuka usporiadania, vrátane troch typov karosérie: Single Cab, Club Cab a Double Cab (vrátane možnosti voľby medzi dvoma rôznymi dĺžkami karosérie pre Single Cab), systém pohonu 2WD alebo 4WD, benzínové motory s objemom 2,0 litra a 2,6 litra, resp. naftový motor s objemom 2,5 litra.

Súčasne sa zmenil aj názov a na japonskom trhu sa v roku 1991 predstavila "STRADA" v prevedení Double Cab. Ten istý model sa v Severnej Amerike predával pod označením "MIGHTY MAX", v Austrálii ako "TRITON" a v ostatných regiónoch ako "L200". V Severnej Amerike vozidlo predávala aj automobilka Dodge pod označením "RAM 50".

V japonskom výrobnom závode Ohe a v thajskom závode Laem Chabang bolo vyrobených celkovo 1 146 000 vozidiel druhej generácie.

3. generácie STRADA / L200 (1995)

V novembri 1995 bola v Thajsku spustená výroba tretej generácie modelu "STRADA / L200". Vďaka kompletne prepracovanému interiéru a vonkajšiemu dizajnu vozidlo získalo výrazný a prenikavý vzhľad.
Nový štýl odrážal dopyt zákazníkov po pick-upoch, ktoré by bolo možné používať aj ako osobný automobil pre mimopracovné účely. Model sa predstavil ako priestorný päťmiestny automobil ponúkajúci pohodlie a dostatočné schopnosti pre rekreačné aj komerčné využitie.

K vyššiemu výkonu a lepším schopnostiam v teréne prispel turbodiesel s objemom 2,5 litra s medzichladičom a systém pohonu všetkých kolies "Easy Select 4WD". Ako reakcia na očakávania zákazníkov zvyknutých na pohodlie osobných vozidiel došlo k zvýšeniu bezpečnosti a rozšíreniu ponuky prvkov výbavy.

Na thajskom trhu sa vozidlo predávalo ako "STRADA / L200" a takisto zamierilo k zákazníkom v Európe, Oceánii, Latinskej Amerike, na Strednom Východe a v Afrike.
Celkovo bolo vyrobených 1 046 000 vozidiel.
Kľúčové vlastnosti:

  • Nový svieži vzhľad spájajúci robustnosť pick-upu so štýlom osobného vozidla.
  • Interiér vyvolávajúci pocit z jazdy ako v osobnom vozidle, vrátane lisovaných výplní dverí a bohato dimenzovaného čalúnenia.
  • Veľký priestor pre náklad, radiaci sa k najväčším v danej triede.
  • Turbodiesel s objemom 2,5 litra s medzichladičom pre lepšie jazdné schopnosti.
  • Vylepšenie pasívnej aj aktívnej bezpečnosti, ako napr. bočný airbag u vodiča, elektricky ovládané okná s ochranou proti privretiu a vysoko umiestnené brzdové svetlá.
  • Systém pohonu všetkých kolies "Easy Select 4WD" od Mitsubishi Motors, vrátane synchronizovaného predného diferenciálu s voľnobežkou, umožňujúci vodičovi zvoliť najúspornejší jazdný režim s ohľadom na typ povrchu.
  • K dispozícii pre niektoré úrovne výbavy: systém Mitsubishi Motors ABS, predchádzajúci zablokovaniu kolies pri brzdení v záujme stabilizácie karosérie a istého handlingu; a hybridný samosvorný diferenciál (LSD) pre zvýšenie jazdnej stability.
 

4. generácia TRITON / L200 (2005)

V auguste 2005 došlo ku kompletnej modelovej premene a po uvedení na trhu v Thajsku v roku 2005 sa tento automobil začal postupne vyvážať do približne 150 krajín po celom svete, čím zaujal pozíciu významného modelu v rámci globálnej stratégie Mitsubishi Motors.

Vývoj modelu TRITON / L200 sa zameral na tri kľúčové vlastnosti s cieľom získať priazeň zákazníkov na celom svete. Po prvé, musel prekonať základné funkčné požiadavky kladené na pick-upy, ako je hospodárnosť prevádzky, odolnosť a spoľahlivosť. Po druhé, musel vykazovať najvyššie kvalitatívne štandardy s cieľom opätovne posilniť pozíciu značky v celosvetovom meradle. A konečne, musel spĺňať širokú škálu zákazníckych potrieb nad rámec klasického úžitkového vozidla.
Celkom bolo vyrobených 1 423 000 vozidiel 4. generácie TRITON / L200.

Z charakteristických vlastností modelu TRITON / L200 z roku 2005 menujme pokrokový dizajn interiéru a prevedenie exteriéru poukazujúc na športový a súčasne štýlový naturel. Inteligentné obostavanie priestoru prinieslo najlepší priestor v danej triede, zatiaľ čo úpravy podvozka a výbava interiéru priniesla jazdné pohodlie na úrovni osobných vozidiel.

Tieto riešenia nielenže zdôraznili pokrokovosť modelu TRITON / L200 na trhu, ale taktiež narušili všeobecný pohľad na pick-upy ako čisto úžitkové vozidlá. Podarilo sa tak významne rozšíriť skupinu záujemcov o pick-upy od Mitsubishi Motors.

Novo vyvinutý naftový motor s priamym vstrekovaním a rozvodom paliva typu Common Rail ponúkol vysoký výkon pri nízkej spotrebe paliva, emisiách aj hlučnosti.

Novo koncipovaná karoséria tiež priniesla najvyššiu úroveň kolíznej odolnosti v danej triede. Účasťou na Rally Dakar a v ďalších pretekoch sa vycizelovali prvotriedne vlastnosti pohonu 4WD v terénnych podmienkach, a celý svet sa tak na vlastné oči presvedčil, akú ohromnú odolnosť dokáže TRITON / L200 ponúknuť.

  • V ponuke sa objavujú tri typy karosérie: Single Cab, Club Cab a Double Cab.
  • Ponuka motorov zahŕňa novo vyvinuté naftové motory s objemom 2,5 litra a 3,2 litra s rozvodom paliva typu Common Rail.
  • Ponúkané pohonné ústrojenstvo 2WD a 4WD (systémy "Super Select 4WD" a "Easy Select 4WD").
 

5. generácia TRITON / L200 (2014)

Piata generácia modelu TRITON / L200 z roku 2014 priniesla ďalšie zdokonalenie koncepcie v súlade s čoraz pestrejšími nárokmi a potrebami zákazníkov. Vylepšené úžitkové vlastnosti a odolnosť pre komerčné využitie, športový charakter s jednoduchým a príjemným riadením, vyššia kvalita resp. pohodlie pre všetkých cestujúceho na palube - to sú benefity novej generácie modelu TRITON / L200, ktorý dospel do fázy "naozajstného športovo úžitkového pick-upu".
V ponuke sú tri prevedenia kabíny pre rôznorodé spôsoby využitia: Single Cab, Double Cab a dvojdverový Club Cab.

Vylepšený turbodiesel s objemom 2,5 litra a benzínový motor s objemom 2,4 litra je v ponuke spoločne s novo vyvinutým "čistým" turbodieselom s objemom 2,4 litra MIVEC. Ten prináša mimoriadne dobré jazdné schopnosti pri špičkových parametroch spotreby paliva a nižších emisiách CO2. Prvýkrát sa tiež do ponuky dostáva šesťstupňová manuálna prevodovka alebo päťstupňová automatická prevodovka so športovým režimom.

Postupne sa vyvíjajú aj systémy pohonu 4WD. Systém "Easy Select 4WD" ponúka tri voľby: 2H, 4H, 4L pre optimálne schopnosti záberu na všetkých typoch vozoviek, resp. "Super Select 4WD-II" s elektricky ovládaným priradením pohonu všetkých kolies. Aj naďalej zostáva v ponuke pohon 2WD v kombinácii so štandardným prevedením alebo zvýšeným prevedením "High Rider" so zhodnou svetlou výškou ako 4WD pre lepšie schopnosti na nekvalitných cestách.

O MITSUBISHI MOTORS
Mitsubishi Motors Corporation (MMC), sídliaca v japonskom Tokiu, je globálny výrobca automobilov s konkurenčnou výhodou v segmente vozidiel SUV a pick-upov, elektromobilov a plug-in hybridných elektromobilov. Svoj prvý automobil vyrobila skupina Mitsubishi pred viac ako storočím. Od tej doby sme mnohokrát preukázali náš ctižiadostivý a často aj prelomový prístup v rámci rozvoja nových automobilových segmentov a priekopníckeho zavádzania najmodernejších technológií. Stratégia našej značky, tesne prepojená s genetickou výbavou Mitsubishi Motors, osloví ctižiadostivého vodiča pripraveného dať zbohom zaužívaným predstavám a chopiť sa zmeny. V súlade s týmto mentálnym postojom predstavila Mitsubishi Motors v roku 2017 svoju novú stratégiu značky, vsadenú do sloganu "Drive your Ambition" - spájajúcu individuálnu mobilitu a schopnosť pozerať dopredu, v súlade s vytrvalým dialógom medzi značkou a jej zákazníkmi. Automobilka Mitsubishi Motors je dnes odhodlaná priebežne investovať do nových pokrokových technológií, atraktívneho dizajnu a vývoja produktov s cieľom ponúkať zákazníkom po celom svete zaujímavé a originálne nové vozidlá.